dimarts, 2 de desembre del 2008

INTERPRETACIÓ D'UN ANUNCI

La sessió de classe del dilluns 1-12-08 ha sigut potser una de les més sorprenents. Inicialment, hem vist un anunci publicitari de coca-cola, i hem comentat quina història ens semblava que transmetia. Després el professor ens ha donat més informació de la història de l’anunci, i del seu missatge contradictori respecte al masclisme. El sorprenent ha anat arribant a mesura que veiem l’anunci una segona, tercera i fins a cinc vegades; cada visionat ens aportava una nova informació, fins al punt que les aportacions , tant visuals com de diàleg, eren tan profundes que això ha creat un debat interessant i profund sobre un tema social que, en principi, no tenia res a veure amb la intenció publicitària de l’anunci.
He trobat tan interessant el tema, que he pensat en fer aquest mateix estudi amb un altre anunci. Per això he buscat un anunci de qualitat reconeguda, i he trobat el anunci de la marca "Levis" de roba, que va fer per la marca l'empresa publicitària de Londres BBH al 2007, dirigit per Ringan Ledwidge. El seu títol és " Dangerous Liasons"( amistats perilloses), i aquest és el vídeo de l’anunci:





Primera visió de l'anunci

Després de la primera visió de l'anunci, només veig una parella que tenen molta roba posada, i suposo que vol dir que els hi agrada tant la roba "levis" que la porten tota a sobre, i per això no acaban de desvestir-se mai. També veig que la noia al final té un altre pentinat, però no acabo de entendre per què. Per altra banda la casa sembla molt antiga, potser pel color gris dels decorats.

Segona visió de l'anunci

Una segona visió, m'ha fet fixar-me en alguns detalls més. El noi arriba, es treu unes botes velles i les llença. La seva roba també està gastada, i sembla antiga. A més, a la cassa veig una gerra blanca d'aquelles que es feien servir al 1800 per rentar-se quan no hi havia aigua a les cases.

Quan comencen a treure's roba, poc a poc la roba que porten a sota té més color. inclús sembla més moderna. Veig per exemple la última samarreta blanca amb lletres negres serigrafiades que sembla molt actual . La noia també va evolucionant, primer amb una roba texana d'una peça, passant per un vestit vermell d'època i arribant a una brusa molt moderna. Ara interpreto tota la roba que es van treient com una evolució de la moda.


Tercera visió de l'anunci

En aquesta em fixo més en la noia. Primer està molt despentinada, amb un vestit texà que, juntament amb la vestimenta d'ell sembla una escena de l'oest americà del any 1800.

Després del primer canvi, ella apareix amb un vestit cenyit i un pentinat bufat com la Merylin Monroe . Més tard els dos tenen una aparença de la moda Hippy que recorda als Beattles, i me n'adono que ell fins i tot té el cabell larg i barba, i un xalec texà. Finalment la roba és actual i moderna.
Unaltra cosa nova és que al final la noia acava amb un pentinat llis , molt modern , i molt maquillada, cosa que fins ara no havia vist.

Evidentment, el missatge principal de l'anunci és donar un punt de vista sexy i devertit de la evolució de la moda, i com "Levis" ha sapigut estar en tot moment a l'altura de la societat del moment.


Quarta visió de l'anunci

En aquesta última mirada a l'anunci, he vist molts detalls del decorat que abans havien passat desapercebuts. Evidentment és un decorat antic. Per exemple, hi ha un pla des de sota la taula que ens mostra les potes d'aquesta taula de fusta molt ornamentades, i el marc de fusta de la sortida del saló, amb colors foscos. No és una vivenda d'avui no. Però en les últimes escenes, els mobles ja són molt més moderns, el mirall antic s'ha transformat en un mirall viselat modern, i on hi havia un gerro , hi ha un televisor. També han canviat l'antic telèfon gòndola per un petit de multifreqüència dels que trobem avui a tot arreu.
Un altre detall interessant és l' actitud dels actors: a les primeres escenes era el noi qui agressivament seduïa a la noia. Poc a poc el rol va canviant, fins que al final és ella qui acava al damunt del noi amb una actitud provocadora i dominadora.

-----------------

Realment sorprenent no? És un exercici molt interessant , que val la pena provar . Personalment trec una conclusió molt adequada per tenir en compte a l'hora d'exercir com a mestre: la visió crítica i acurada de les coses, enriqueix i dona llum a situacions que a primera vista amaguen el sentit i la coherència.

Jordi bermúdez Martos

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada