dilluns, 3 de novembre de 2008

VALORACIÓ: QUÈ HE APRÉS FINS ARA?

Benvolguts visitants del meu Blog:

Hem arribat al mes de novembre, i a la assignatura de NTAE hem començat un tema educatiu molt interessant, referent al programa JCLIC com a eina educativa, i crec que es adequat fer una petita reflexió dels continguts fets fins ara des d’un punt de vista global.
La descoberta del “Google Notebook” i del Google Docs com a eines de treball cooperatiu, ens ha fet gaudir d’una nova manera de estar en comunicació amb els companys a l’hora de fer una feina conjunta, i una manera de exposar els resultats en forma de publicació web. Les aplicacions del conjunt son molt diverses, i personalment ho he extrapolat al treball en grup d’altres assignatures.
Un altre bloc de continguts, és el referent a totes les eines multimèdia que hem aprés a fer servir. Una vegada assimilat que tant el so com la imatge poden ser arxius informàtics editables , hem aprés a fer servir editors de fotografia, de so i de vídeo. Realment, l’oferta del software en aquest sentit és molt gran i en el poc temps que hem tingut només hem pogut treballar amb quatre o cinc programes. Però deixant de banda quins programes concrets hem fet servir i quins hem obviat, crec que la finalitat d’aquests continguts està més orientada a reconèixer aquest món de la edició multimèdia com una eina molt útil per un mestre, sigui quin sigui el software utilitzat. Particularment, se m’han obert moltes possibilitats i molts recursos , que de ben segur faré servir en l’aprenentatge dels meus futurs alumnes.
Ara tot just comencem a tractar l’ordinador des de punts de vista educatius diversos, basats en les quatre metàfores de Charles Crook: l’ordinador com alumne, com a professor, com a simulador i com a eina.
Hem començat veient com es construeix una activitat Jclic, i ho trobo molt interessant. El fet de poder fer nosaltres mateixos un Software educatiu personalitzat, sense haver de ser una gran expert informàtic, és un recurs d’un valor incalculable.
Com a conclusió, crec que molts mestres que avui dia estan treballant a les escoles, van cursar els seus estudis de magisteri sense tots aquests recursos, i realment hauríem de sentir-nos privilegiats de poder rebre aquesta formació.
Jordi Bermúdez Martos





1 comentari:

  1. M'ha semblat molt interessant la teva reflexió i em plau que de moment trobis profitosa l'assignatura.

    ResponElimina