diumenge, 16 de maig de 2010

De Tres en 3

De tres en 3 es tracta d'un projecte telemàtic cooperatiu pensat per treballar contes amb els alumnes de segon de cicle inicial, d'educació especial, d'aula d'acollida... ja que és una molt bona manera de treballar la llengua amb aquells que els hi costa més, que estan aprenent, nouvinguts... A més de treballar la llengua es treballa també l'educació artística Visual i Plàstica.

El fil conductor del projecte són tres personatges que ens introdueixen en el món de les paraules i les aventures: l'Eustaqui, la Klissa i la Mina.

Amb les indicacions que rebran d'aquests personatges, els centres que hi participen seguiran les instruccions d'aquestes tres personatges:
- Presentació dels grups -classe: el grup d'alumnes explicaran quants són, on es troba els seu centre, què els agrada... i enviaran una fotografia que representi al seu grup classe.

- Elaboració i aportació d'un conte: aquesta part la realitzaran en dues parts (l'inici o presentació de la història i el seu nus acompanyats cadascun d'una imatges).

- Finalització: pel que fa a aquesta part els alumnes hauran de fer el desenllaç d'un altre conte que hagin fet altres alumnes d'una altra escola.

Per acabar el procés, tot els nens i nenes podran llegir els contes acabats, tant el seu com el dels altres alumnes d'altres escoles.

Aquesta seria una primera part que es pot fer mitjançant aquest projecte, però també els escoles poden participar en el que s'anomena "El racó de l'Eustaqui". A partir d'aquest racó els nens poden intentar llegir en l'ordre que correspon els tres tipus de contes que s'ofereixen: faules,contes originals i tradicionals. Per exemple, dins del grup dels contes originals i un cop llegit l'inci del conte, els nenes i nenes trobaran tres nusos i ells han de buscar quin és el més correcte; el mateix haurien de fer amb els finals. Aquest exemple, ens el trobem en els tres tipus de contes que s'ofereixen en el racó de l'Eustaqui. Un cop acabat d'ordenar el conte, els nens podran realitzat unes activitats com per exemple: escoltar el conte, fer un trencaclosques, dibuixos per pintar...

Els objectius que es desenvolupen de la realització d'aquest projecte són:
- Potenciar el treball cooperatiu entre mestres i alumnes.
- Fomentar l'ús de les tecnologies de la comunicació.
- Aportar materials i recursos per a l'estudi i elaboració d'un conte.
- Impulsar la curiositat per a les creacions d'altres grups - classe.

Requisits:
- Disposar d'ordinadors amb connexió a Internet.
- D'un mateix centre educatiu poden participar diferents grups -classe.
- Es necessari que totes les fotografies i dibuixos siguin originals.
- Si es fan servir materials d'altres personals, s'ha d'indicar la procedència.

Formació: hi ha la posssibilitat d'organitzar una sessió de formació sobre les habilitats més bàsiques que necessita el professorat per participar en aquest projecte.
En definitiva, es tracta d'un projecte molt divertit i que fomenta molt el treball cooperatiu entre els grup -classe i la mestra. Us animo a que investigueu ja que pot ser una molt bona eina que podem utilitzar en un futur amb el nostre grup d'alumnes.

Entrada publicada per Cristina Sanchís al blog AEIblanquerna2010

1 comentari: